Okulumuz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi tarafından, toplumsal değerlere saygı gösteren ve bunları yaşatan bireyler yetiştirmek amacıyla 1. ve 2. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak ‘Çocuk Dostu Atölyeler’ projesi oluşturuldu. Proje için öncelikle sürpriz mektuplar hazırlandı ve öğrenciler dersteyken kapının altından atıldı. Mektupta o ay belirlenen değeri yaşatan öğrencinin seçilmesi istendi. Ayrıca mektupların içerisine, o ay seçilecek öğrencinin takması için Yıldız Öğrenci Rozeti koyuldu. Mektuplar ayda 1 kez olmak üzere düzenli olarak öğrencilere gönderildi. Daha sonra 2 hafta boyunca öğrenciler, sınıf öğretmeni tarafından gözlemlendi. İki haftanın sonunda her sınıftan seçilen bir öğrenciyle belirlenen Atölye Çalışması gerçekleştirildi. Atölye esnasında öğrencilerin tek tek fotoğrafları çekildi. Çekilen fotoğraflar bir sonraki atölye çalışmasına kadar okul panosunda sergilendi. Öğrencilere katılım belgeleri hazırlanarak, diğer öğrencileri teşvik etmek amacıyla bayrak töreninde verildi.
Yapılan atölye çalışmaları ve belirlenen değerler aşağıdaki tabloda verilmiştir.
ZAMAN |
ATÖLYE ÇALIŞMASI |
HEDEFLENEN DEĞER |
Ekim |
Sosis Balon Atölyesi |
Yardımseverlik |
Kasım |
Çim Adam Atölyesi |
Sorumluluk |
Aralık |
Kar Küresi Atölyesi |
Doğruluk |
Ocak |
Taş Boyama Atölyesi |
Saygı |
Öğrenciler atölye çalışmalarına katılabilmek için belirlenen değerleri yaşatmaya çalıştı. Böylece okulda değerlerle ilgili farkındalık oluştu. İkinci dönemde farklı değerler ve atölye çalışmalarıyla ‘Çocuk Dostu Atölyeler’ projesi devam edecektir.