ÇOCUK DOSTU ATÖLYELER PROJESİ

ÇOCUK DOSTU ATÖLYELER PROJESİ

Okulumuz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi tarafından, toplumsal değerlere saygı gösteren ve bunları yaşatan bireyler yetiştirmek amacıyla 1. ve 2. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak ‘Çocuk Dostu Atölyeler’ projesi oluşturuldu. Proje için öncelikle sürpriz mektuplar hazırlandı ve öğrenciler dersteyken kapının altından atıldı. Mektupta o ay belirlenen değeri yaşatan öğrencinin seçilmesi istendi. Ayrıca mektupların içerisine, o ay seçilecek öğrencinin takması için Yıldız Öğrenci Rozeti koyuldu. Mektuplar ayda 1 kez olmak üzere düzenli olarak öğrencilere gönderildi. Daha sonra 2 hafta boyunca öğrenciler, sınıf öğretmeni tarafından gözlemlendi. İki haftanın sonunda her sınıftan seçilen bir öğrenciyle belirlenen Atölye Çalışması gerçekleştirildi. Atölye esnasında öğrencilerin tek tek fotoğrafları çekildi. Çekilen fotoğraflar bir sonraki atölye çalışmasına kadar okul panosunda sergilendi. Öğrencilere katılım belgeleri hazırlanarak, diğer öğrencileri teşvik etmek amacıyla bayrak töreninde verildi.

Yapılan atölye çalışmaları ve belirlenen değerler aşağıdaki tabloda verilmiştir.

ZAMAN

ATÖLYE ÇALIŞMASI

HEDEFLENEN DEĞER

Ekim

Sosis Balon Atölyesi

Yardımseverlik

Kasım

Çim Adam Atölyesi

Sorumluluk

Aralık

Kar Küresi Atölyesi

Doğruluk

Ocak

Taş Boyama Atölyesi

Saygı

 

Öğrenciler atölye çalışmalarına katılabilmek için belirlenen değerleri yaşatmaya çalıştı. Böylece okulda değerlerle ilgili farkındalık oluştu. İkinci dönemde farklı değerler ve atölye çalışmalarıyla ‘Çocuk Dostu Atölyeler’ projesi devam edecektir.

08.02.2024 47

08-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-202408-02-2024